Świadczenie „Dobry start” przysługuje raz w roku na rozpoczynający się rok szkolny w szkole podstawowej oraz ponadpodstawowej dzieciom do ukończenia 20 roku życia bez względu na dochód rodziny. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Programem nie są objęte dzieci w przedszkolu, zerówce oraz studenci.
Wnioski o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry start” na rok szkolny 2020/2021 będą przyjmowane: elektronicznie od 1 lipca do 30 listopada 2020 r. za pośrednictwem platformy Emp@tia empatia.mpips.gov.pl oraz wybranych systemów bankowych, tradycyjnie (w wersji papierowej) od 1 sierpnia do 30 listopada 2020 r. w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Siewierzu.
Jeżeli wniosek zostanie złożony w okresie od 1 lipca 2020 r. do 31 sierpnia 2020 r. włącznie, świadczenie zostanie wypłacone nie później niż do 30 września 2020 r. Realizacja wniosków złożonych po 1 września 2020 r. nastąpi w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku.
W związku z trwającym stanem agrożenia epidemiologicznego spowodowanego szerzeniem się zakażeń koronawirusem SARS-Cov-2 i rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19 uprasza się, aby w miarę możliwości składać wnioski za pośrednictwem platformy elektronicznej. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe wypełnienie wniosku w części dotyczącej adresu siedziby szkoły, do której uczęszczać będzie dziecko w roku szkolnym 2020/2021.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Siewierzu