Burmistrz Miasta i Gminy Siewierz ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Komendant Gminny ds. ochrony przeciwpożarowej w Urzędzie Miasta i Gminy Siewierz
Wymagania niezbędne:
-
wykształcenie wyższe o kierunku związanym z pożarnictwem,
-
staż pracy minimum 4 lata na stanowiskach związanych z ochroną przeciwpożarową,
-
znajomość zagadnień związanych z działalnością ochotniczych straży pożarnych,
-
biegła znajomość obsługi komputera,
-
prawo jazdy kategorii „B”,
-
brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
posiadanie zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-
nieposzlakowana opinia,
-
brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na oferowanym stanowisku.
Wymagania dodatkowe:
-
doświadczenie zawodowe w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
-
znajomość topografii Gminy Siewierz,
-
posiadanie wiedzy i znajomość przepisów z zakresu struktur organizacyjnych ochrony przeciwpożarowej, działalności i zasad ochrony przeciwpożarowej zawartych m.in. w ustawach: o ochronie przeciwpożarowej, o zarządzaniu kryzysowym i aktach wykonawczych oraz znajomość innych przepisów związanych z funkcjonowaniem samorządu gminnego (w tym: Kodeks Postępowania Administracyjnego, Ustawa o samorządzie gminnym, Prawo zamówień publicznych),
-
umiejętność pracy w zespole, komunikatywność,
-
odporność na stres,
-
dyspozycyjność i umiejętność organizacji pracy własnej,
-
rzetelność i kultura osobista.
Wymagane dokumenty:
-
CV z klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednol. Dz.U. z 2014 r., poz. 1182),
-
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
-
kserokopie świadectw pracy,
-
kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, ukończone kursy, szkolenia oraz posiadane kwalifikacje i umiejętności,
-
aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego lub pisemne oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
-
zaświadczenie lekarskie o zdolności do podjęcia pracy na oferowanym stanowisku pracy.
Zakres zadań na stanowisku pracy:
-
koordynowanie funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze gminy w zakresie ustalonym przez wojewodę,
-
rozpoznawanie i ocena zagrożeń pożarowych i innych na terenie gminy, podejmowanie działań zapobiegawczych,
-
koordynowanie działalności jednostek ochotniczych straży pożarnych z terenu gminy,
-
zapewnienie gotowości bojowej, wyszkolenia i wyposażenia jednostek OSP,
-
nadzorowanie i kontrola właściwego użytkowania sprzętu technicznego jednostek oraz utrzymywania w gotowości syren alarmowych i środków łączności,
-
nadzór nad realizacją przez jednostki OSP wymogów w zakresie badań kierowców i członków OSP biorących udział w akcjach ratowniczych,
-
bieżąca aktualizacja bazy danych z zakresu działalności jednostek OSP z terenu gminy w „Systemie OSP”,
-
współpraca i koordynowanie działań w zakresie szkoleń, ćwiczeń i zawodów pożarniczych,
-
współdziałanie w organizowaniu i szkoleniu Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych,
-
pozyskiwanie funduszy i sprzętu z przeznaczeniem na wyposażenie jednostek OSP,
-
upowszechnianie wiedzy oraz zasad ochrony przeciwpożarowej w gminie,
-
udział w pracach Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
Informacja o warunkach pracy na stanowisku zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202): miejsce wykonywania pracy: Urząd Miasta i Gminy Siewierz wymiar czasu pracy – 1/2 etatu praca na oferowanym stanowisku pracy nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.
Informacja dotycząca zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4 b ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202): w miesiącu poprzedzającym opublikowanie ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy Siewierz, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6 %. Kandydaci którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia o którym mowa w art. 13 a ust. 2 w/w ustawy, wraz z dokumentami aplikacyjnymi powinni złożyć kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: "NABÓR – Komendant Gminny ds. ochrony przeciwpożarowej" na adres: Urząd Miasta i Gminy Siewierz ul. Żwirki i Wigury 16, 42-470 Siewierz.
Termin składania ofert upływa w dniu 23 grudnia 2014 r. o godz. 15:00. Złożonych ofert nie odsyłamy.
Siewierz, dnia 11 grudnia 2014 r.
|