Biuro projektowe przedstawiło wstępną dokumentację projektową przebudowy dróg na ulicach Bema i 3 Maja w Siewierzu. Dokumentacja została sporządzona po przeanalizowaniu uwag i wniosków, jakie wpłynęły do tut. Urzędu w ramach konsultacji z mieszkańcami i właścicielami nieruchomości przyległych do dnia 6 października br. Projektowane zamierzenie inwestycyjne uwzględnia kompleksową przebudowę dróg publicznych (powiatowych i gminnych) na ul. 3 Maja oraz Bema w Siewierzu wraz ze zjazdami, chodnikami, budową ścieżki rowerowej oraz zatok postojowych. Projektuje się również przebudowę parkingu przy skrzyżowaniu ulic Bema, Targowej i Gietyngiera.
Dokumentację podzielono na dwie części:
Część I (powiatowa): Zakres obejmuje przebudowę ulicy 3 Maja na długości 750 m (od skrzyżowania z ul. Częstochowską do skrzyżowania z ul. Żwirki i Wigury) oraz przebudowę ul. Bema na długości 186 m (od skrzyżowania z ul. Władysława Sikorskiego, do skrzyżowania z ul. Częstochowską.). Projektuje się jezdnię o szerokości 6,0 m, przebudowę istniejących skrzyżowań, budowę obustronnych chodników o szer. min. 2,0 m, budowę jednostronnej ścieżki rowerowej dwukierunkowej o szer. 2,0 - 2,5 m, budowę ciągów pieszo-rowerowych o szer. min. 3,0 m (na skrzyżowaniach ul. Bema z ul. Chopina i Sikorskiego).
Część II (gminna): Zakres obejmuje przebudowę ulicy Bema na długości 648 m wraz z budową parkingu oraz jezdni manewrowej w rejonie skrzyżowania Bema-Targowa-Gietyngiera. Projektuje się jezdnię o szerokości 6,0 m, przebudowę istniejących skrzyżowań, budowę obustronnych chodników o szer. min. 2,0 m, budowę jednostronnej ścieżki rowerowej dwukierunkowej o szer. 2,5 m oraz 2,0 m, budowę ciągów pieszo-rowerowych o szer. min. 3,0 m.
W obu częściach dokumentacji projektowej przewiduje się budowę nowego odwodnienia wszystkich elementów pasa drogowego. Ponadto, zaprojektowane zostanie nowe, energooszczędne oświetlenie uliczne oraz kanał technologiczny. Projekt przewiduje również wykonanie zieleni urządzonej. Przewiduje się, że docelowa dokumentacja projektowa będzie uwzględniała rozwiązania wynikające z uzgodnień z zarządcami dróg oraz gestorami sieci.
|